motorola_logo_2Όπως όλα δείχνουν, η Motorola, η εταιρεία που εφηύρε το κινητό τηλέφωνο και η πρώτη εταιρεία που σχεδίασε το θρυλικό κινητό με «πορτάκι», θα εξαφανιστεί μέσα στο 2016.

Τον Ιανουάριο του 2014 η Motorola, η οποία ανήκε στην Google εξαγοράστηκε από την πανίσχυρη κινέζικη εταιρεία κινητής τηλεφωνίας και φορητών υπολογιστών Lenovo, και λίγο αργότερα κυκλοφόρησε το, διάσημο πλέον, Moto G, το οποίο και έδωσε νέα ώθηση στην μέχρι τότε σχετικά ξεπερασμένη φίρμα.

Με τη βοήθεια του Moto G η Motorola κατάφερε να πουλήσει περισσότερα από 10 εκατομμύρια smartphones μέσα στο τρίτο τετράμηνο του 2014 και να δει αύξηση στις μετοχές της κατά 118%.

Τώρα όμως η Lenovo ανακοίνωσε πως αποφάσισε να «σκοτώσει» την αμερικάνικη πρωτοπόρο μάρκα, κρατώντας μόνο το «Moto» από το όνομά της -μιας και αποτελεί πλέον αναγνωρίσιμο και αξιόπιστο brand name- αλλά παρέχοντας τα προϊόντα της υπό το σήμα της Lenovo. Ουσιαστικά, από εδώ και πέρα, η Motorola θα πάψει να αποτελεί μία ξεχωριστή εταιρεία, ένα αυτόνομο brand και θα γίνει μέρος της θυγατρικής της Lenovo.

Ο γενικός διευθυντής της Motorola, Rick Osterloh, είπε στο Cnet πως «θα καταργήσουμε σταδιακά τη Motorola και θα αρχίσουμε να επικεντρωνόμαστε στη Moto». Πλέον δεν θα υπάρχει το λογότυπο της Motorola, αλλά το διακριτικό Moto στα smartphones που παράγει η εταιρεία. Σύμφωνα με το Slashgear, το Moto θα αναφέρεται σε high end smartphones της Lenovo.

Η νεοσύστατη σειρά της Moto θα συνοδεύεται από τη σειρά Vibe της Lenovo, ενώ μέχρι στιγμής η τύχη των μοντέλων Moto E και Moto G είναι αβέβαιη. Εκπρόσωπος της Lenovo δήλωσε: «Η Motorola Mobility εξακολουθεί να υφίσταται ως εταιρεία της Lenovo και αποτελεί την κινητήρια δύναμη τεχνολογίας και σχεδιασμού για όλα τα προϊόντα κινητής τηλεφωνίας μας».

Η ιστορία της Motorola είναι ενδιαφέρουσα, ειδικά εάν συνυπολογίσει κανείς το γεγονός ότι η εταιρεία αυτή είναι πρωτοπόρος στον τομέα της κινητής τηλεφωνίας και τώρα δεν θα αναφέρεται πουθενά το όνομά της. Η Google απέκτησε την Motorola το 2012, ακολούθησε το πολλά υποσχόμενο λανσάρισμα του Moto X, αλλά δύο χρόνια αργότερα την απέκτησε η Lenovo.

Λέγεται πως, παρά την εμφάνισή του λογότυπου στις συσκευασίες των κινητών και στο επίσημο site, η εταιρεία δεν είχε χρησιμοποιήσει το brand της Motorola στα προϊόντα της από το 2013, όταν και είχε κυκλοφορήσει το Moto X.

Το κοινό είναι μέχρι στιγμής διχασμένο, με κάποιους να πιστεύουν πως η κίνηση αυτή δεν θα βοηθήσει σε τίποτα, ούτε καν την ίδια τη Lenovo, και άλλους να σχολιάζουν πως η ενοποίηση των λογοτύπων θα καλύψει ένα πολύ μεγαλύτερο τμήμα της αγοράς. Για τους περισσότερους, ωστόσο, ο αφανισμός της Motorola σηματοδοτεί το τέλος μιας εποχής και δείχνει με τον πιο χαρακτηριστικό τρόπο το πόσο πίσω είχε μείνει τα τελευταία χρόνια η κάποτε καινοτόμος εταιρεία.

Πάντως, η Lenovo σπεύδει να ξεκαθαρίσει ότι σέβεται την ιστορία της Motorola και θα τη διατηρήσει ζωντανή με τη νέα μορφή με το όνομα Moto.